از شما مشتریان گرامی خواهشمندیم در هنگام استفاده از خدمات مجموعه، نکات زیر را رعایت فرمایید. در صورت رعایت نکردن این نکات، مرکز مسئولیتی در قبال خرابی کار نخواهد داشت.

فرم های عمومی:

مراحل تولید فرم های عمومی و محصولات آن با فرم های اختصاصی متفاوت است. راه اندازی این فرم ها جهت ارزان تـر و سریعـتر شـدن مراحـل تولیـد یک کار چـاپی می باشـد و از ایـن رو دارای تعـاریـف و شـرایط خـاصـی است که هر کدام را جداگانه و به صورت کلی توضیح می دهیم.

فرم عمومی چیست؟

به مجموعه فایل های چاپی که به عـلت پایین آوردن هزینه ها به صـورت مشتـرک داخـل یک فرم چـاپی بسته شده و نسبـت به نوع رنـگ فایل ها تفکیک نمـی شوند فـرم عمومـی گـفته مـی شود.

لازم به ذکـر اسـت هـر فـرم عمومـی دارای میانگـین رنگـی خاص می باشد و رنـگ ها بر اسـاس رنـگ قـالب فرم چـاپی تنظیـم میشود از این رو کـلیه کارهایی که در این فرم چاپ میشود، با ۱۵% اختلاف رنـگ نسبت به مانیتور استاندارد مواجه خواهند شد.

به علت تغییر مـداوم مـواد اولیه ( کاغذ-مرکب- روکش ها…) و همچـنین تـفاوت میانگین رنـگی در هر فـرم سفـارشات شما در فرم های عمـومی که حـتی با اخـتلاف یک فـرم چـاپ شده اند با هـم قابل مقایسه نخـواهد بود. (اختلاف فرم های عمومی از چـاپ تا چاپ ۳۰% خواهد بود).

شما میتوانید قبل از سفارش نمونه جنس ها را بررسی نمایید اما به یاد داشته باشید بافت و ضخامت کاغذ، کـاور لـمینیت و هـمچنین کـیفیت چـسبندگی لیـبل ها در برند های مختـلف، متفاوت اسـت و خـرید مجتمع بر اساس موجودی بازار می باشد لـذا هنـگام سفارش این مـهم را در نظر بگیرد.

توصیه مهم: توجه داشته باشید نوع سفارش خود را با توجه به حساسیت و اهمیت کارتان مشخص کنید. لازم به ذکر است کیفیت سفارشات ( به لحاظ رنگ و کاغذ و…) در فرم های عمومی با یک فرم اختصاصی قابل مقـایسه نخواهد بود.

تذکرات مهم (فرم عمومی):

کلیه سایز های ارایه شده در لیست قیمت سایز فایل دریافتی می‌باشد. سایز سفارشات بعد از برش نسبت به نوع خدمات سفارش مورد نظر تغییر خواهد کرد.

تمامی سفارشات چاپی با ۳% تا ۷% باطله یا کسری تحویل داده می شود.

کلیه فرم های ویزیت فوری که فایل آن در روزهای شنبه تا چـهارشنبه قبل از ساعت ۱۳ ذخیره شده باشد طبق زمان تحویل روی لیست قـیمت آمـاده خواهـد شد. ( روز پنج شنـبه جزء روزهای کاری محسوب نمی شود.)

حداقل دانسته های شما برای تهیه فایل آماده به چاپ:

– فایل آماده چـاپ بایستی به صورت عکس (TIF-JPEG) تحویل مجـموعه شود. در غـیر این صـورت خرابی به عـهده سفارش دهنده می باشد

– از مدل های رنگـی غـیر از CMYK و یا ترکـیب های ۱۶Bit استفاده نشود. در صورت استـفاده نتیجـه چاپی با خطای رنگی ۶۰% و یا بیشتر مواجه خواهد شد.

– چنانچـه در سفارش های کتـان از رنـگ های تمپـلات استفاده شـود، نتیجـه چـاپـی دچـار پـشـت زدگـی و مشــکـلات دیگر خواهد شد. در طراحی این فـرم ها از رنـگ های پر و نوشـته های چهار رنگ استـفاده نشود. در صـورت بروز هرگونه خطا کلیه مسئولیت به عهده مشتری خواهد بود.

رنگ تمپلات: به رنگ های پر که به صورت یکنواخت در کل و یا قسمتی از طرح استفاده شده باشد، گفته می شود.

– کـیفیت کلیه فایل های چـاپی بایستی ۳۰۰Dpi باشد در صورت استفاده از کیفیت تصـویر پایین ترکارهای چاپی شما با افت کـیفیت مواجـه خواهد شد.

– در صـورت استفـاده از نوشتـه های ۴ رنگ مرکز مسئـولیتی در قبال خـرابی سفارش نخـواهد داشـت. (محصـولات جنیوس شامل این محدودیت نمی شوند)

– به طور کلی مجموعه مسئولیتی در قبال خوانده شدن QR-Code نخواهد داشت.اما در صورت استفاده از آن فقط از رنگ مشکی تک رنگ (k=100) استفاده نمایید.

– در فـرم های ویـزیت ۳ میلی متـر و در فـرم های لمـینیت ۵ میلی مـتر خـلاصـی بـرش رعـایت شود. در فرم هایی که برجـستگی دارد ، فایـل های برجستگی آن از کناره های کار ۷ میلی متر فاصله داشته باشد.

– در کـلیه سفارشات چـاپی خـطای برش وجود دارد. ( حـداقل ۳ میلی متر) دقـت داشتـه باشید در صـورت حساسیت سایز سفارشتان ، بایستی این خطـا را در نظر بگیرید.(یعنی سفارشات خود را ۲ میلیمتر بزرگتر از اندازه ای که می خواهید ثبت کنید.)

– در محصولاتی که برجستگی دارند بایـستی روی هم خـوردگی فـیلم کار (فایل قسمت های برجـستگی) با فایل چـاپی دقیق باشد. در صورت عدم رعایت این امر ممکن است قسمت برجستگی کار اجرا نشود.

چگونگی محاسبه زمان تحویل سفارشات:

شاید تا بحال کسی به این مسئله توجه نکرده باشد که محصولات چاپی (حتی یک کارت ویزیت) برای سفارش دهنده با مشخصات خاص ایشان (یعـنی فایل) تولید می شود در نتیجه محصول از قبل آماده نیست و بعد از طی کردن پروسه ای خاص برای تحویل آماده می شود. این پروسه زمان خاصی را طبق نوع محصول می طلبد و دانستن این زمان و چگونگی محاسبه آن برای سفارش دهنده مهم و حتی در مواردی حیاتی می باشد.

برای درک روش محاسبه ابتدا بایستی دو نکته زیر را در نظر بگیرید:

نکته ۱ – ساعت مقرر چیست؟ روز های شـنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۲ را ساعـت مقرر در نظر بگیرید.

نکته ۲ – روز های تعطیل رسمی و غیر رسمی و روزهای پنج شنبه و جمعه روز کاری محاسبه نمی‌شود.

مثال زیر را به دقت مطالعه فرمائید:

فـرض کـنید: سفـارش شـما در روز چـهارشنبه ثبت شـده و طـبق تعــرفه (لیست قیمــت) زمـان تحــویل آن ۲ روز کاری اسـت، در این مـیان ثـبت سـفارش شـما قـبل یا بعـد از ساعـت مقرر در زمـان تحـویل آن تاثـیر مستقـیم دارد. در ایـن مثـال به چـگونگـی محـاسبـه زمان تحـویـل کار بر حـسب روز و ساعـت ثبت سـفارش می پردازیم:

نکته: پایان ساعت کاری جهت تحویل کار در روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۰ و در روزهای پنجشنبه ۱۲ می‌باشد.